Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

McCann-byrån MRM vinner skönhetskedjan Sephora

Publicerad: 28 Mars 2013, 11:29

Sminkkedjan Sephora öppnar en flaggskeppsbutik på Biblioteksgatan i Stockholm den 12 april. I samma veva genomförs en annorlunda kampanj i form av en Goodie-bag-battle. Kampanjen är signerad MRM Stockholm.


Ämnen i artikeln:

McCannMRM

– Inför lanseringen av vår nya flagship store sökte vi en ny partner  med digital kompetens. När MRM Stockholm presenterade idén om ett  professionellt Goodie-bag battle via sociala media föll alla bitarna  inför lanseringen på plats, säger Terese Cedergren, Marketing Manager  Scandinavia, Sephora i en kommentar.

Den globala skönhetskedjan Sephora är i full färd med att genomföra en större Sverige-satsning.

Sephora  ska bland annat öppna en flaggskeppsbutik på Biblioteksgatan i  Stockholm – butiken öppnar den 12 april. Kort därefter öppnas en butik i  Nacka Forum – i början av maj.

MRM-kampanjen går ut på ett Goodie-bag-battle:
–  I Sephoras sortiment finns mängder av välkända och uppskattade  produkter. Inför lanseringen har några av Sveriges mest lästa bloggare  och skönhetsredaktörer fått komponera varsin goodie-bag med sina  favoritprodukter från Sephora, säger Erik Frisell, projektledare MRM  Stockholm.

Kampanjen omfattar såväl butiken på Biblioteksgatan som  butiken i Nacka Forum och ska visa på mångfalden i Sephoras sortiment  och väcka intresse inför premiären – det är dock inte klart vad som ska  ingå i påsarna ännu.

Den MRM-signerade kampanjen är byråns första  för Sephora Skandianavien, men samarbetet omfattar även att se över  kedjans digitala närvaro, utvecklingen av crm och produktionen av  löpande kampanjer.

Tävlingen går ut på att man ska rösta fram vilken goodie-bag som ska delas ut i samband med premiären:
–  På så sätt sprider vi information om våra varumärken samtidigt som vi  har en verkligt vinnande goodie-bag att dela ut på VIP-invigningen,  säger Terese Cedergren.

Sephora grundades i Frankrike 1970 och köptes av Paris-baserade LVMH Moët Henness 1997.

Sephora finns i drygt 30 länder med nära 2 000 in-stores och butiker.

Flaggskeppsbutiken blir kedjans tredje butik i Sverige och Nacka Forum-butiken den fjärde.

Deltagarna i tävlingen kan också vinna biljetter till invigningen. Läs mer om tävlingen här.

Arbetsgrupp MRM Stockholm:
Erik Frisell, Account Director
Catharina Fagerlund, Account Manager
Johan Blomström, Executive Creative Director
Fredrik Sundqvist, Copywriter
Guillaume Payen, Designer
Joakim Gordillo, Developer
Johan Ardlin, Developer

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

McCannMRM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.