Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

McCann erövrar Göteborg

Publicerad: 20 augusti 2008, 14:21

Han är Michael Storåkers nya guldkalv. Erik Andersch ökade Triggers byråintäkt med 15 miljoner kronor. Nu får han ett helt eget McCannimperium i Göteborg.


Erik Andersch ansvarar för McCanns satsning i Göteborg.

McCannätverket gör en storoffensiv i Göteborg under hösten och startar upp minst två nya enheter på västkusten. Det handlar om att utöka McCanns närvaro på västkusten från att enbart bestå av Trigger till att även gälla den traditionella reklam-byråverksamheten i McCann Nordic och pr-delen i Weber Shandwick.

Ansvarig för storsatsningen i Göteborg blir Erik Andersch. Internt inom McCann hyllas JC:s tidigare marknadsdirektör som en hjälte. Detta sedan han fick verksamheten i Trigger Momentum i Göteborg att öka omsättningen med 15 miljoner på 18 månader.

– Erik är en stark kraft som nu kommer att fokusera på bygga hela McCanns erbjudande i Västsverige på uppdrag av mig, något vi redan i dag gör ifrån Malmö och Stockholm, och de andra tre nordiska huvudstäderna, säger Michael Storåkers.

Erik Andersch ser fram emot storsatsningen i Göteborg.
– Vi har McCannerbjudandet i både Stockholm och Malmö och vi tror att det finns möjligheter att göra det även i Göteborg. Vi har en bra portfölj med olika discip-liner som våra kunder visar intresse för.

Ny chef för Trigger blir Kristina Lundström som redan nu sitter i ledningsgruppen för Trigger och som tidigare var nordisk marknadsdirektör för Unilever.

Läs mer om McCanns satsning i veckans nummer av Resumés papperstidning.

Claes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.