Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 februari 2013, 09:04
Skärmdump från filmen.
Chevrolet ville visa upp sina nya modeller i en storslagen filmproduktion mitt under Grammy-galan. Här är resultatet, som McCann New York-svenskarna Linus Karlsson och Andreas Dahlqvist ligger bakom.
Filmen gick på amerikansk tv i söndags och har fått stor uppmärksamhet i media. Det är Chevrolets Commonwealth (ett samarbete mellan Goodby, Silverstein & Partners och McCann Erickson) som ligger bakom den, med Linus Karlsson och Andreas Dahlqvist i framskjutna roller.
I filmen visar bolaget upp en variation av nya modeller: allt från ladd-hybriden Volt till den testosteronstinna Corvette. Varje sekvens speglar respektive bils personlighet och deras tilltänkta målgrupp. Dessutom lanseras Chevrolettes nya kommunikationsplattform "Find new roads".
Det är tre olika regissörer som har varit med i skapandet, varav en är svensken Filip Engström.
Fredrik Thambert