Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

McCann tvingas dela på Statoil-kontot

Publicerad: 16 April 2013, 06:01

Matias Palm-Jensen.

Foto: Mårten Ekman.

Efter en ny Statoil-pitch får McCann Worldwide Norway fortsatt förtroende men tvingas den här gången dela på uppdraget med Norges ledande byrå, Try Reklamebyrå, uppger Kampanje. – Vi är otroligt stolta över att ha vunnit 3,5 upphandlingar av 4, säger Matias Palm-Jensen.


Ämnen i artikeln:

TryStatoilMcCann

Det nyförhandlade Statoil-kontot för reklam, medieköp och design är enligt vad Resumé erfar värt 90-100 miljoner kronor.

McCann har haft Statoil-uppdraget sedan 2001 då oljebolaget börsnoterades men får nu alltså framöver samsas med Try.

Kontraktstiden är tre år, med option på ytterligare två år.

Statoil har valt att dela på kontot efter att nyckelpersonen Anders Waage i McCanns arbetsgrupp för Statoil lämnade byrån tidigare i år, uppger Kampanje.

McCann gläds dock över att ha fått förlängt. Enligt vad Resumé erfar har svenske Norden-chefen Matias Palm-Jensen varit djupt involverad i kampen om att få behålla uppdraget.

– Design, produktion och media har vi fullt ansvar for. Vad gäller ”advertising” kommer den närmaste tiden bestämmas hur vi ska jobba ihop med Try, spännande, säger Matias Palm-Jensen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

TryStatoilMcCann

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.