Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

McCann ute efter Electrolux

Publicerad: 2 mars 2012, 13:39

Kampen om Electrolux-kontot hårdnar.
DDB jagar kunden – och nu även Storåkers (McCann Stockholm) som gör allt för att få storkunden.


Ämnen i artikeln:

Storåkers McCannMcCann StockholmDDBElectrolux

I början av februari kunde Resume.se berätta att Electrolux gav sig ut på byråjakt.

Lowe Brindfors är med i pitchen men väntas tappa uppdraget.

Det hetaste tipset hittills är DDB, som globalt tappat Philips-kontot.

Men DDB får nu konkurens av Storåkers McCann som idag bytte namn till McCann Stockholm.

Det bekräftade nätverkets Europachef, Gustavo Martinez, för Resume.se.

– Vi jobbar med IKEA, och har möten med flera klienter. Vi är också med i Electrolux-pitchen.

– Sverige ska vara en del av vår Europeiska "task force", sade han när han pratade om byråns mål för Sverige.

När Resume.se ber Electrolux presschef Erik Zsiga att kommentera byråns medverkan, skriver han i ett mail.

– Vilka som är med i pitchen är en sak mellan byråerna och oss, och ingenting som vi vill kommunicera i medierna.

Enligt utländsk media värderas Electrolux-uppdraget till drygt 30 miljoner kronor årligen.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.