Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

McDonald’s lyfter medarbetarnas egna historier från Donken

Publicerad: 28 Juni 2017, 06:55

"Gör donken" tar nästa steg när DDB Stockholm porträtterar de anställda i minidokumentärer.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMcDonald'sDDB StockholmStandart

Kampanjen "Gör Donken" där DDB Stockholm hämtat inspiration från när unga gör lumpen, har fått stor uppmärksamhet i branschen, men också bland landets politiker. Nu tar McDonald's nästa steg i kampanjen med dokumentära porträtt av medarbetarna Anna, Melos och Rinas.

I filmerna får de berätta sina personliga "Donkenhistorier". Här möter vi Anna som vid 21 års ålder blivit restaurangchef, Melos som kom till Sverige från forna Jugoslavien på 90-talet och Rinas som flydde från Syrien för två år sedan. Filmerna kommer att gå i McDonald's egna kanaler. Samtliga filmer kan ses på www.gördonken.se

Filmerna har tagits fram av DDB Stockholm. Regissör är Marcus Svanberg på produktionsbolaget Standart.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.