Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

McDonald's och Coca-Cola sponsrar Carpool Karaoke

Publicerad: 22 Juni 2016, 11:42

Foto: Youtube

James Corden's Carpool Karaoke-klipp med Adele har över 100 miljoner visningar. Konceptet har blivit en så stor succé att CBS sökt sponsorer – och fått riktigt stornapp.


Ämnen i artikeln:

CBS

Justin Bieber, Jennifer Lopez och One Direction. Att sätta sig i James Cordens bil och sjunga kareoke har blivit nästan lika vanligt som att finnas på Spotify bland världskända amerikanska popartister. Fenomenet är ett inslag i "The Late Late Show with James Corden" och klippen får nästan alltid bra viralt drag när de läggs upp på Youtube.

Tidigare i vinter rapporterade Adweek att tv-bolaget CBS, som sänder programmet, vill börja kapitalisera på framgångarna. I måndags dök så det första sponsrade innehållet upp, då Selena Gomez både tog en tur i bilen såväl som i en bergochdalbana tillsammans med James Corden.

I inslaget lanserade man nämligen en sommartävling som innebär kunder på McDonalds kan använda mobilappen Shazam till att spela in kareokevideor med hjälp av specialdesignade Coca cola-koppar, skriver Adweek. Kopparna innehåller också tio sångtexter som kunderna kan använda, till esxempel Cyndi Lauper's "Girls Just Want to Have Fun".

I utbyte kommer "The Late Late Show with James Corden" logga synas på över 14 000 förpackningar i landets McDonaldsrestauranger.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

CBS

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.