Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 juni 2016, 11:42
Foto: Youtube
James Corden's Carpool Karaoke-klipp med Adele har över 100 miljoner visningar. Konceptet har blivit en så stor succé att CBS sökt sponsorer – och fått riktigt stornapp.
Ämnen i artikeln:
CBSJustin Bieber, Jennifer Lopez och One Direction. Att sätta sig i James Cordens bil och sjunga kareoke har blivit nästan lika vanligt som att finnas på Spotify bland världskända amerikanska popartister. Fenomenet är ett inslag i "The Late Late Show with James Corden" och klippen får nästan alltid bra viralt drag när de läggs upp på Youtube.
Tidigare i vinter rapporterade Adweek att tv-bolaget CBS, som sänder programmet, vill börja kapitalisera på framgångarna. I måndags dök så det första sponsrade innehållet upp, då Selena Gomez både tog en tur i bilen såväl som i en bergochdalbana tillsammans med James Corden.
I inslaget lanserade man nämligen en sommartävling som innebär kunder på McDonalds kan använda mobilappen Shazam till att spela in kareokevideor med hjälp av specialdesignade Coca cola-koppar, skriver Adweek. Kopparna innehåller också tio sångtexter som kunderna kan använda, till esxempel Cyndi Lauper's "Girls Just Want to Have Fun".
I utbyte kommer "The Late Late Show with James Corden" logga synas på över 14 000 förpackningar i landets McDonaldsrestauranger.
Mårten Färlin
Ämnen i artikeln:
CBS