Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

McDonald's pimpar ”I’m lovin it”

Publicerad: 5 Januari 2015, 11:39

Demokraterna och Republikanernas maskotar omfamnar varandra

När Leo Burnett presenterar sin nya internationella varumärkesplattform för McDonald's finns "I'm lovin it" kvar. Fast med mer kärlek. I den första filmen omfamnar flera historiska fiender varandra i en kram.


Ämnen i artikeln:

Leo BurnettMcDonalds

Tidigare i höstas fick Leo Burnett i Chicago uppdraget att förnya McDonald's varumärkesplattform globalt.  Det första resultatet av samarbetet lanserades under helgen.

Reklambyrån har valt att behålla hamburgerjättens långvariga budskap "I'm lovin it", men har tillfört mer kärlek.

Den animerade filmen "Arch Enemies", som går i  tv och samt sprids via digitala kanaler i USA, präglas av ett kärleksbudskap.

Flera klassiska fiender dyker upp i filmen bland andra Batman och Jokern, Smurfarna och Gargamel och Freddy Krüger och Jason. De omfamnar varandra i sin kärlek för McDonalds mat. Det skriver AdAge.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Leo BurnettMcDonalds

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.