Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

McDonalds anklagas för att sno "Kompisjul"

Publicerad: 27 Juni 2013, 08:00

McDonalds fick ett skadeståndskrav efter att ha använt kampanjnamnet "Kompisjul" som redan var ett registrerat varumärke. Nu kräver hamburgerkedjan att kampanjen upphör.


Ämnen i artikeln:

McDonalds

I två år har McDonalds använt kampanjnamnet "Kompisjul". Problemet var att varumärket redan var registrerat av en kvinna i Hägersten sedan 2004. Kvinnan har därefter krävt hamburgerkedjan på skadestånd.

Nu slår McDonalds tillbaka genom att gå till tingsrätten och kräva att varumärket upphävs. Enligt McDonalds egen undersökning har kvinnan i sin verksamhet som bland annat frilansjournalist inte använt begreppet Kompisjul på mer än fem år

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

McDonalds

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.