Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

McDonalds anpassar sig efter studentplånboken

Publicerad: 31 oktober 2011, 14:38

McDonalds har tillsammans med DDB Stockholm tagit fram en speciell studentmeny där priset anpassas efter närheten till CSN-utbetalning. När studenternas förväntas ha mest pengar kostar menyn som mest och sjunker därefter.


Ämnen i artikeln:

DDBMcDonalds

McDonalds restauranger i studentstäderna Uppsala och Karlstad går ut i  en lokal kampanj som anpassar priset efter studentplånboken. Den  särskilda studentmenyn, som kallas "Studielånsmenyn", kostar som mest  25:e och sjunker i pris fram till 24:e.

– Istället för att bara göra en kampanj med vanlig studentrabatt  ville vi visa att McDonald´s fattar hur det är att vara student. Utifrån  detta tog vi sedan fram Studielånsmenyn som på riktigt anpassar sig  till studenters ekonomi, säger Olle Langseth på DDB i ett  pressmeddelande.

Menyn marknadsförs med en kampanj indelad efter månadens veckor. Kampanjen kommer att gå i bland annat print och utomhus.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

DDBMcDonalds

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.