Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

McDonalds gör narr av generiska valbudskap

Publicerad: 16 Augusti 2018, 12:03

Svepande drönarbilder, inblickar i medelsvenssons vardagsliv och en dramatisk berättarröst. McDonalds påminner om det val vi alla kommer stå inför i höst.


Ämnen i artikeln:

McDonaldsNord DDBReklam

Mycket har sagts om årets årets valkampanjer. Precis som inför tidigare val har flera partiers slogans fått kritik för att vara alltför generiska och utbytbara mot varandra, oberoende av vilken sida partiet i fråga står på.

Just det generiska i valkampanjerna är något som Nord DDB tagit tillvara på i sin senaste kampanj för McDonalds. Med hjälp av klassiska berättargrepp från valkampnjer påminner McDonalds om att det inte bara är till Riksdagen man tvingas välja i höst. Hamburgerkedjan har den senaste tiden tagit upp fajten med Max om att erbjuda vegetariska och kycklingalternativ på alla sina menyer, något som gör att kunderna nu står inför ytterligare val i kassakön.

Huvudbyrå: NORD DDB
Pr-byrå: Prime
Mediabyrå: OMD
Produktionsbolag: Camp David
Regissör: Simon Ladefoged

McDonald's Sverige
Selma Felic, marketing manager
Christoffer Rönnblad, marketing director
Lisa Palm Danielsson, senior marketing manager
Susanne Rydjer, communication manager
Annakarin Lewald, project manager

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

McDonaldsNord DDBReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.