Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

McDonalds i minimalistisk printkampanj

Publicerad: 24 oktober 2017, 08:39

Självsäkra och minimalistiska printkampanjer från TBWA Paris för McDonalds.


Ämnen i artikeln:

McDonald'sReklam

Sedan 2013 har TBWA Paris kampanjer för McDonalds anammat en minimalistisk design, trygga i att varumärket i sig självt är tillräckligt igenkännbart. Sedan tidigare har man producerat printkampanjer med inzoomade Big Macs, pommes frites och McFlurrys, en kampanj med ikoniserade bilder av produkterna samt en där produkterna endast syns i form av ljuspunkter.

Nu är man tillbaka med ytterligare en sparsmakad kampanj.

I en rad printannonser syns endast den överblivna förpackningen från olika McDonaldsprodukter tillsammans med de smulor som blivit över mot en mot en enfärgad bakgrund.

Den enda varumärkesnärvaron i kampanjen är den gyllene båge som syns på förpackningarna.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

McDonald'sReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.