Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

McDonalds lyfter sin samhällsnytta i nya kampanjen

Publicerad: 18 Maj 2018, 12:38

"Stora nog att göra skillnad" är budskapet i McDonalds senaste koncept.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerOMDMcDonald'sPR-ByråerPrime PRNord DDB

Med sina 200 restauranger och hundratusentals matgäster är McDonalds en inflytelserik faktor i det svenska samhället. Det har kedjan tidigare pratat om i kampanjerna "Kalla oss galna" och "Göra Donken". Nu lanserar de återigen en varumärkeskampanj där de väljer att prata om sin samhällspåverkan.

Med "Stora nog att göra skillnad" visar de upp ett antal områden där de bidrar på ett positivt sätt, som laddning av elbilar, läsfrämjande och rollen som ungdomsarbetsgivare samt att de numer är "Sveriges största flexitariska restaurangkedja".
– Tillsammans med våra franchisetagare och byråpartners bygger vi ett bättre McDonald's i Sverige, ett modernt och progressivt McDonald's. Vi har en historisk expansion framför oss och detta är bara början av ett bättre McDonald's i Sverige, kommenterar marknadsdirektör Christoffer Rönnblad.

I samband med kampanjlansering har även en ny grafisk profil tagits fram.

Huvudbyrå: NORD DDB
Pr-byrå: Prime
Mediabyrå: OMD
Produktionsbolag "Stora nog att göra skillnad" & "Laddstolpar": Camp David
Regissör: Simon Ladefoged
Produktionsbolag "Mer än en bra deal för dig": Giants & Toys
Regissör: Robert Nylund
Stillbildsfotograf: Niklas Johansson

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.