Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

McDonalds och OMD – Grand Prix-vinnare

Publicerad: 16 maj 2013, 11:23

Kristin Tejning, OMD, Christoffer Steiser, OMD, Kajsa Dahlberg, McDonald’s, Johan Kalm OMD.

Foto: Anna Hållams.

När vinnarna av "Årets Kampanj" presenterades under StockholmMediaWeek på China Teatern i Stockholm stod McDonalds och OMD som Grand Prix-vinnare för kampanjen McWrap.


Ämnen i artikeln:

StockholmMediaWeek

Försvarsmakten och Carats kampanj "Vem bryr sig?" tog hem guld medna  Kungsörnen och Vizeum vann Silver för "Hela Sverige Bakar".

I Årets mediekampanj mot en definierad målgrupp belönas den annonsör och mediebyrå som effektivt, disciplinoberoende, använder ett oväntat och kreativt anslag. Kampanjen ska kännas nytänkande och innovativ och ska helst utmana traditionella medielösningar.

Vinnare Årets Kampanj
Grand Prix vanns av McDonald's och OMD för kampanjen Mc Wrap med följande motivering:

"Ett glimrande exempel på hur man har integrerat helt nya mediemöjligheter med ett vasst kreativt koncept. Skapat en mängd unika kreativa lösningar för medieplaceringar och på ett kul sätt lockat kundernas hela vägen till restaurangen. Hatten av för årets (w)rappaste kampanj".

Guldet togs av Försvarsmakten och Carat för kampanjen "Vem bryr sig?". Kungsängen och Vizeum tog hem silvret för kampanjen "Hela Sverige bakar?"

Juryordförande var Beatrice Lindvall, Johnson & Johnson

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

StockholmMediaWeek

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.