Reklam
McDonald's pimpar ”I’m lovin it”
Publicerad: 5 januari 2015, 11:39
Demokraterna och Republikanernas maskotar omfamnar varandra
När Leo Burnett presenterar sin nya internationella varumärkesplattform för McDonald's finns "I'm lovin it" kvar. Fast med mer kärlek. I den första filmen omfamnar flera historiska fiender varandra i en kram.
Tidigare i höstas fick Leo Burnett i Chicago uppdraget att förnya McDonald's varumärkesplattform globalt. Det första resultatet av samarbetet lanserades under helgen.
Reklambyrån har valt att behålla hamburgerjättens långvariga budskap "I'm lovin it", men har tillfört mer kärlek.
Den animerade filmen "Arch Enemies", som går i tv och samt sprids via digitala kanaler i USA, präglas av ett kärleksbudskap.
Flera klassiska fiender dyker upp i filmen bland andra Batman och Jokern, Smurfarna och Gargamel och Freddy Krüger och Jason. De omfamnar varandra i sin kärlek för McDonalds mat. Det skriver AdAge.