torsdag28 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

McDonald's pimpar ”I’m lovin it”

Publicerad: 5 januari 2015, 11:39

Demokraterna och Republikanernas maskotar omfamnar varandra

När Leo Burnett presenterar sin nya internationella varumärkesplattform för McDonald's finns "I'm lovin it" kvar. Fast med mer kärlek. I den första filmen omfamnar flera historiska fiender varandra i en kram.

Ämnen i artikeln:

Leo BurnettMcDonaldsReklam

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Tidigare i höstas fick Leo Burnett i Chicago uppdraget att förnya McDonald's varumärkesplattform globalt.  Det första resultatet av samarbetet lanserades under helgen.

Reklambyrån har valt att behålla hamburgerjättens långvariga budskap "I'm lovin it", men har tillfört mer kärlek.

Den animerade filmen "Arch Enemies", som går i  tv och samt sprids via digitala kanaler i USA, präglas av ett kärleksbudskap.

Flera klassiska fiender dyker upp i filmen bland andra Batman och Jokern, Smurfarna och Gargamel och Freddy Krüger och Jason. De omfamnar varandra i sin kärlek för McDonalds mat. Det skriver AdAge.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev