Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

McDonalds släpper innovativt musikquiz

Publicerad: 9 Maj 2017, 13:45

I samarbete med Soundtrack Your Brand och DDB släpper McDonalds ett musikquiz som ställer frågor utifrån musiken som spelas på restaurangen.


Ämnen i artikeln:

DDBMcDonald'sReklamSoundtrack Your BrandMusik

Musikquizet, döpt BeatQuiz, känner med hjälp av Soundtrack Your Brands API igen vilken låt som spelas i restaurangens högtalare och skickar ut flervals-frågor till spelarna.

– BeatQuiz är sprängfyllt med den typ av underhållning som våra gäster kommer att älska, säger Ulf Persson, digital kundupplevelsechef på McDonalds Sweden.

Spelet, som är inbyggt i McDonalds-appen, tillåter användarna att tävla mot varandra och de med högst poäng presenteras på en daglig topplista. BeatQuiz har redan haft premiär på McDonaldsrestauranger runtom i Sverige.

Framtaget genom ett samarbete med Soundtrack Your Brand och DDB är syftet att stärka kundrelationen genom musik.

– Spel som Nintendos Pokémon Go har visat att den bästa lekplatsen som finns är den värld vi lever i. Med BeatQuiz anammar vi samma tankesätt för att skänka mer liv till McDonalds restaurang-miljöer, säger Joel Brosjö, medgrundare av Soundtrack Your Brand.

Läs vår intervju med Jenny Seth, music supervisor på Soundtrack Your Brand, här!

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.