Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 9 Maj 2017, 13:45
I samarbete med Soundtrack Your Brand och DDB släpper McDonalds ett musikquiz som ställer frågor utifrån musiken som spelas på restaurangen.
Musikquizet, döpt BeatQuiz, känner med hjälp av Soundtrack Your Brands API igen vilken låt som spelas i restaurangens högtalare och skickar ut flervals-frågor till spelarna.
– BeatQuiz är sprängfyllt med den typ av underhållning som våra gäster kommer att älska, säger Ulf Persson, digital kundupplevelsechef på McDonalds Sweden.
Spelet, som är inbyggt i McDonalds-appen, tillåter användarna att tävla mot varandra och de med högst poäng presenteras på en daglig topplista. BeatQuiz har redan haft premiär på McDonaldsrestauranger runtom i Sverige.
Framtaget genom ett samarbete med Soundtrack Your Brand och DDB är syftet att stärka kundrelationen genom musik.
– Spel som Nintendos Pokémon Go har visat att den bästa lekplatsen som finns är den värld vi lever i. Med BeatQuiz anammar vi samma tankesätt för att skänka mer liv till McDonalds restaurang-miljöer, säger Joel Brosjö, medgrundare av Soundtrack Your Brand.
Läs vår intervju med Jenny Seth, music supervisor på Soundtrack Your Brand, här!