Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

McDonalds söker ny byrå i USA

Publicerad: 26 April 2016, 15:04

Foto: Wikimedia Commons

Tre byråer har fått chansen att bli ensam kreativ byrå för McDonalds nationella annonsering i USA, som nu sköts av Omnicoms DDB och Publicis Leo Burnett.


Ämnen i artikeln:

Leo BurnettDDBMcDonaldsOmnicomPublicis

Anledningen är att man vill åt en mer enhetlig uppsättning kreativa och strategiska idéer, och nå ut snabbare över ett spann kanaler – från appar till tv-reklam, enligt Agade.com. Uppdraget står mellan de båda nuvarande byråerna Omnicom och Publicis, samt en tredje byrå: WPP. Anbudsprocessen börjar på måndag.

McDonalds marknadschef Deborah Wahl uppger dock att man inte är ute efter att byta ut taglinen ”I’m lovin’ it”.

2014 spenderade bolaget 1,4 miljarder US-dollar på annonsering och är därmed den 26:e största annonsören i landet, enligt Adage.

Mårten Färlin


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.