Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

McDonalds – världsbäst i kreativitet

Publicerad: 31 mars 2014, 13:51

Lokal utomhuskampanj för McDonalds för några år sedan.

McDonalds tilldelas utmärkelsen ”Creative Marketer of the Year” av reklamtävlingen Cannes Lions.


Ämnen i artikeln:

McDonaldsCannes Lions 2014

McDonalds får utmärkelsen för att kreativiteten är själva hjärtat i hamburgerkedjans kommunikation, enligt Philip Thomas, vd för Cannes Lions.  Han hyllar McDonalds och dess byråer för kreativt risktagande – en framgångsfaktor som bidragit till den höga lönsamheten.

McDonalds vann sitt första guldlejon i Cannes 1979 och har kammat hem totalt 77 lejon genom åren.

Priset delas ut den 21 juni i samband med Cannes Lions som även kallas ”reklam-VM”.

McDonalds har DDB som huvudbyrå globalt, och filialen DDB Stockholm i Sverige.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

McDonaldsCannes Lions 2014

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.