Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

McDonalds vet hur viktiga de kan vara på nyårsdagen

Publicerad: 4 Januari 2019, 11:23

Nyårsdagen – en perfekt dag för McDonalds att berätta om sitt samarbete med Uber Eats.


Ämnen i artikeln:

McDonaldsReklam

Klockan är 14.29 och du har precis vaknat. Det är den första dagen på det nya året. Du mår skit.

När det nu gått två dagar sedan dess hoppas vi på Resumé att de allra flesta har botat sina bakfyllor och glömt de värsta grodorna som flög ur munnen under nyårsnatten.

I Sverige är den årliga nyårsdagstraditionen att äta pizza, men det finns säkert några av er som släpade er till McDonalds, den okrönta mästaren av bakisbotande.

Under 2018 inledde den amerikanska hamburgerkedjan ett globalt samarbete med Uber Eats, något som pushats via kampanjer under bland annat fotbolls-VM.

På en dag då de flesta inte vill röra sig utanför dörren passade även McDoanlds på Nya Zeeland att pusha för just samarbetet med Uber Eats. Till tonerna av Edvard Griegs "Morgonstämning" visar reklamfilmen ett sorgligt gäng karaktärer som de flesta kan känna igen sig i. Lika mycket kan vi känna igen oss i varma leende som sprider sig när hämtmaten väl står på bordet.

Kampanjen var inledningsvis tänkt för den nya zeeländska marknaden men har även visats i Brasilien, Argentina, Peru, Mexiko, Panama, Costa Rica, Philipinerna och Sydkorea.

Se reklamfilmen här.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

McDonaldsReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.