Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

McSemla på fettisdagen

Publicerad: 16 februari 2010, 09:53

Så här firar McDonalds fettisdagen: Hamburgerjätten döper om den dubbla cheesburgaren...


Ämnen i artikeln:

DDBMcDonalds

Sugen på semla?

Det är McDonalds reklambyrå DDB  som ligger bakom annonsen som ska få folk att höja på ögonbrynen i dagpå fettisdagen.

– Det känns skönt att någon äntligen kan erbjuda ett alternativ till den vanliga semlan en dag som denna, säger copywritern Magnus Jakobsson till Resume.se.

Tidigare har byrån bland annat aprilskämtat om cheeseburgare för 115 kronor.

De ligger bakom annonsen:

Copywriter: Magnus Jakobsson
Art Director: Fredrik Simonsson
Original: Daniel Liljas.
Produktionsledare: Lina Tuikka.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

DDBMcDonalds

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.