Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mecka hjälper Göteborgs universitet förändra världen

Publicerad: 26 september 2008, 12:30

Antalet ansökningar sjunker på den samhällsvetenskapliga fakulteten. Nu kommer en ny kampanj från Mecka som ska kasta nytt ljus på utbildningarna.


Samhällsvetenskapliga fakulteten har flera populära utbildningar men har trots det lite svårt att locka till sig studenter. Det ska nu Mecka råda bot på. I en ny kampanj som kommer att synas i Metro, GP och Nöjesguiden samt som banners, dr och webb ska nya studenter lockas till lärosätet. Målet med kampanjen är även att stärka fakultetens varumärke.

Kampanjen startar på måndag. Enligt reklambyrån ligger fokus på att visa vad en utbildning inom samhällsvetenskapliga fakulteten kan innebära.

Göteborgs Universitet, samhällsvetenskapliga fakulteten

Uppdragsgivare: Kanslichef Anna Lindholm
Byrå: Mecka
Arbetsgrupp: Kristian Sahlberg ad, Pontus Caresten copy, Cecilia Wiklund projektledare, Martin Johansson produktionsledare, Andreas Norén original, Hedvig Kylberg

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.