Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Meckas drömstart på 2011

Publicerad: 8 april 2011, 09:30

Reklambyrån Mecka har fått en drömstart på 2011. Flera nya kunder har knutits till byrån och personalstyrkan har utökats med tre nya medarbetare. – Under den senaste lågkonjunkturen har vi satsat hårt på att stärka vårt varumärke. Det är skönt att se att det börjar ge resultat, säger Mats Alfredsson, vd på Mecka, i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

Mecka

Mats Alfredsson. Foto: Taget från mecka.se.

I januari värvade Mecka ett flertal nya kunder, däribland Svenska Hem, Keddy, Heda och Kungälvs Energi. Även på personalsidan har man utökat.

– Vi anställde två personer som var ägare till en reklambyrå i Göteborg. De ville gå upp i Mecka och flera av deras kunder valde att följa med, säger Mats Alfredsson.

En till medarbetare har anställts efter det och fler är på väg. Byrån vann även en pitch för badrumsmöbelföretaget Svedbergs nyligen.

– Svedbergs är ett riktigt prestigeuppdrag för oss. Det är ett gediget varumärke i en intressant bransch. Vårt uppdrag blir att fortsätta stärka varumärket på både strategisk och taktisk nivå. Både i Norden och på övriga marknader, säger Mats Alfredsson.

Han fortsätter:

– Vår målsättning är nu att ta detta ett steg till. Nu närmast tittar vi på rekrytering inom digital kompetens, kreatörer och original.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Mecka

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News