Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 oktober 2010, 16:32
Igår kunde Resume.se berätta att First Hotels nya kampanj anmälts till Reklamombudsmannen. Reaktionerna mot den vågade kampanjen lät inte vänta på sig, och nu börjar även kritiken från kunder riktas mot hotellkedjan.
Efter kampanjen – nu börjar kunderna vända First Hotels ryggen.
”Sparka ut er reklambyrå är mitt tips, det här hör inte 2000-talet till, hälsningar en före detta kund ” Så står i det mail en av First Hotels kunder mailledes framfört till hotellkedjan, och som Resume.se tagit del av.
Detta efter att First Hotels igår släppte sin sexigt vågade kampanj med payoffen "sleep with us".
Men på First Hotel tar man det hela med ro, och såhär svarar hotellkedjan själv på kritiken:
” First Hotels lanserte en ny annonsekampanje 11. oktober i år. Kampanjen vekker med glimt i øyet fokus på at man som medlem av fordelsprogrammet First Member får et gratis hotellrom ved bruk av bonuspoeng. Vi har fått mange positive tilbakemeldinger på kampanjen fra eksisterende og potensielle kunder. Vi ønsker at kampanjen skal oppfattes humoristisk, men vi er åpne for at noen kan misforstå humoren i kampanjen. First Hotels beklager overfor dem som ikke oppfatter kampanjen på samme humoristiske måte som oss.”
Tero Marjamäki