Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Med gråt ska de få reklamare att surfa

Publicerad: 29 April 2014, 07:25

En ledsen, vuxen reklamare.

Som en passning till förra årets Lisebergskamapanj med ledsna barn gör nu Surfakademin en kampanj där vuxna reklamare gråter. Anledningen? En surfig byråkickoff i Biarritz, naturligtvis.


Ämnen i artikeln:

MilkKommunikationsbyråer

Det handlar om att få reklamare att boka Surfakademins konferensresor.  

Enligt Jens Holmer och Peter Sahlberg på Surfakademin finns det ett intresse för annorlunda konferensresor bland kommunikationsbyråer.

– Vi har ju själva varit där. Man tröttnar ganska fort på att gå all-in i baren efter ännu ett trött och generiskt så kallat inspirationsseminarium. Därför satsar vi på att få fler byråer att byta ut det traditionella upplägget mot en surfbräda i sommar, säger de i ett pressmeddelande.

Kampanjen lånar inte bara budskap och manér från Liseberg. Den erbjuder också en upp-på-brädan-garanti som är inspirerad av kampanjen.  

– Surfing handlar om passion och lek. Därför älskade vi idén om att göra en parafras på Lisebergskampanjen. Den blandningen av humor och respektlöshet är precis det vi står för, säger Jens Holmer.  

Surfkampanjen är framtagen av kommunikationsbyrån Milk.  

Arbetsgrupp Milk
Anna Reynold, strategi
Björn Lind, projektledning
Gunnar Skarland, senior ad
Anders Holmström, copywriter
Anders Malm, copywriter
Axel Tagg, digital kreatör

Fotograf: Martin Vallin

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

MilkKommunikationsbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.