Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Med konsumenten som motor på resan blir TUI en vinnare

Publicerad: 18 Oktober 2018, 14:10

TUI:s Anna Laestadius vinner resekategorin i Sveriges Bästa Marknadschefer.


Ämnen i artikeln:

Anna LaestadiusReklamSveriges Bästa Marknadschefer 2018

2015 meddelade Fritidsresor att de byter namn till TUI. Sedan dess har varumärket accelererat sin resa från charter till konsumentdrivet reseföretag med målet att bli marknadsledande i Norden. Anna Laestadius har lett arbetet där man gjort riktade insatser mot olika målgrupper – och breddat portföljen.

– Jag är strategisk som person och orädd. Jag vill alltid testa nya idéer. Humor är också superviktigt, vi har en skön stämning på vår avdelning.

Under 2018 har TUI bland annat anlitat tvillingarna Iza och Elle Cryssanthander med 3,5 miljoner följare på musical.ly som under sin resa till Kap Verde fick ta över varumärkets konto på musikappen.

Vad är viktigast för att behålla den positiva utvecklingen?
– Ta vara på medarbetarna. Det blir allt viktigare för alla företag som vill vara framgångsrika att vara en attraktiv arbetsgivare.

Anna Laestadius vinner resekategorin i Sveriges Bästa Marknadschefer för andra året i rad med motiveringen. "Årets vinnare har stärkt sitt varumärke med rätt resor till rätt personer. Preferensen för varumärket har därmed ökat med 12 procent. Let the sunshine in!"

Byråer
Kommunikation: Forsman & Bodenfors
Mediebyrå: Carat
Performance: Precis Digital
Sociala medier: Splay

Övriga nominerade researrangörer
Carina Kinnman, Apollo
Kristoffer Rengfors, Flygresor.se
Michael Kapil, Ticket
Claes Pellvik, Ving

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.