Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Medaljregn över Acne i Gullblyanten

Publicerad: 17 mars 2009, 14:59

Gullblyanten, Norges motsvarighet till Guldägget, blev en delvis svensk affär.
ACNE Film och Digital tog hem tre priser när tävlingen avgjordes i fredags.
Alla priser var för arbeten för den norsk-svenska byrån SMFB:s kund Tele 2.


Ett förebådande prisregn inför Guldägget? Tele2 i Sverige har i alla fall rört om rejält i sin kommunikation senaste året.

Norsksvenska SMFB är ockå till hälften ägd av just Forsman&Bodenfors som har Tele2 i Sverige som kund. SMFB står för Shnel & Melnychuck & Forsman & Bodenfors.

I Gullblyanten vann ACNE Digital  guld för bästa webbkampanj "Cheap calls are hard to resist".

– ACNE Film levererade filmerna till webbkampanjen, säger Pål Åsberg, producent på Acne Film.

ACNE Film och ACNE Digital vann även silver i integrerad kampanj med just webbkampanjens "Cheap alls are hard to resist",  tillsammans med filmerna "Call me" och "Swat".

– Vi fick även ett brons  för just "Swat" i kategorin "Film", säger Pål Åsberg.

SMFB och ACNE  har flera samarbeten, utöver Tele2.
– Vi har ju precis gjort klart ett större projekt för norska frysmatstillverkaren Fryst. Där har vi även byggt hela sajten och kampanjen för lanseringen, tillsammans med ACNE Digital.

SMFB har ACNE har också just inlett ett nytt samarbete för en ny kund:

– Vi ska inom kort börja filma i Los Angeles under fyra fem dagar, säger Pål Åsberg.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.