Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Medarbetarnas berättelser står i centrum i Apoteksgruppens nya koncept

Publicerad: 3 Oktober 2019, 08:13

Apoteksgruppens medarbetare berättar om hur det är vara anhörig till någon som drabbats av bröst- eller prostatacancer i den nya kampanjen som inleds idag torsdag.


Ämnen i artikeln:

Reklam

"Färgstark mot cancer", framtagen av tomorro', består av filmer där apotekstekniker från Apoteksgruppen medverkar med anhöriga som drabbats av bröst- eller prostatacancer.

Kampanjen kommer att gå i sociala medier och pågår under oktober och november, månader för att uppmärksamma bröst- respektive prostatacancer.

Under kampanjen kommer rosa band och blå mustacher att säljas på Apoteksgruppens apotek och hemsida där intäkterna oavkortat går till Bröstcancerförbundet och Prostatacancerförbundet.

– På ett ärligt sätt lär vi känna medarbetare på Apoteksgruppen som drabbats av bröst- eller prostatacancer på ett eller annat sätt. En liten gest som att köpa ett rosa band eller en blå mustasch kan göra stor skillnad för forskning om bröst- och prostatacancer, säger Anna Bergstedt, PR- and Brand Manager på Apoteksgruppen i ett pressmeddelande.

Enligt Helena von Matérn, kreativ chef på tomorro', är kampanjen en del i en större kommunikationsstrategi som syftar till att lyfta fram äkta engagemang från "de som på riktigt arbetar inom Apoteksgruppen".

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev