Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Medborgarskolan till John Doe Worldwide

Publicerad: 28 Maj 2012, 20:10

Översta raden från vänster: Tommy Gottberg och Sara Paborn Nedersta raden från vänster: Anders Mjöbring, Fredrik Blomberg och Ellinor Skölde.

Medborgarskolan, som bedriver utbildningsverksamhet i 229 av290 kommuner landet över, har valt reklambyrån John Doe Worldwide som ny partner för attutveckla sitt varumärke.


Ämnen i artikeln:

John Doe

Uppdraget fokuserar på digitala aktiviteter men innefattar även strategiarbete och synlighet i övriga kanaler.

John Doe Worldwide vinner uppdraget bland annat på grund av att de hade erfarenhet att jobba med liknande verksamheter tidigare.

– Vi valde John Doe för deras kunskap inom området och visadförståelse för vår affär samt hög kreativ höjd, säger Ulla Frisk som är marknads-och kommunikationschef för Medborgarskolan i ett pressmeddelande.

Det första synliga resultatet av samarbetet tar plats imedia under våren 2013. Fram till dess ska man jobba med att sätta kommunikationsstrategin utveckla några av de verktyg som behövs. John Doe Worldwide hoppas bryta ny mark med uppdraget och villhitta alternativa sätt att bygga varumärket hos målgrupper som är sugna påfortbildning och inspiration.

– Vi ska hjälpa dem att ännu bättre paketera om derasplattform och vi har en väldigt spännande resa framför oss, säger Tommy Gottberg, projektledare på John Doe Worldwide i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp John Doe Worldwide AB

Projektledare, Tommy Gottberg

Planner, Mehrnaz Bejne

Art director, Fredrik Blomberg

Copywriters, Sara Paborn, Henrik Åsis

Produktionsledare, Ellinor Skölde

Webbproducent, Anders Mjöbring

Fredrik Hazén


Ämnen i artikeln:

John Doe

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.