Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Media Markt storsatsar på butiksöppningar

Publicerad: 21 November 2011, 12:26

Media Markts marknadschef Johan Rosenblom

Foto: Björn Elgstrand

I dag öppnar Media Markt fyra nya butiker i Sverige. Marknadsföringen är, och har varit, intensiv. – Du kan räkna med att vi lägger åtminstone fyra gånger så mycket på marknadsföringen jämfört med en vanlig månad, säger Media Markts marknadschef Johan Rosenblom.


Ämnen i artikeln:

Media Markt

Hemelektronikkedjornas krig om kunderna hårdnar, när Media Markt i dag öppnar fyra nya butiker. Inför det har man storsatsat på marknadsföringen för att ytterligare etablera varumärket, berättar marknadschefen Johan Rosenblom.

– Du kan räkna med att vi lägger åtminstone fyra gånger så mycket på marknadsföringen jämfört med en vanlig månad, säger han till Resume.se.

Samtidigt är tidpunkten väl vald tycker han, eftersom man efter etableringskampanjen kan gå över till julkampanjerna.

När Resume.se når Johan Rosenblom befinner han sig på kedjans nya varuhus i Gallerian i Stockholm, där handeln pågår för fullt.

– Men varuhuset i Länna har faktiskt haft högre omsättning än så länge. Här i Gallerian tog det ordentlig fart vid lunch, säger han.

Under morgonen har även storkonkurrenten Elgiganten öppnat sitt nya storvaruhus i Kungens Kurva i södra Stockholm. Men Johan Rosenblom menar att det är Media Markt som det snackas om på stan.

Enligt TNS-Sifo köpte Media Markt reklamutrymme för drygt 23 miljoner kronor under oktober i år. Elgigantens reklambudget samma månad uppgick till cirka 50 miljoner, där tv stod för hälften. Media Markt köpte ingen tv-reklam.

Resume.se har sökt Elgigantens marknadschef Eddie Hernandez.

Emanuel Videla


Ämnen i artikeln:

Media Markt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev