Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

MediaMarkt och Honesty bryter samarbetet

Publicerad: 7 april 2011, 07:47

Samarbetet hann knappt börja. Nu bryter reklambyrån Honesty och hemelektonikkedjan Media Markt med varandra. De var oense om den kreativa inriktningen, skriver MediaMarkt i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

HonestyWalter NaeslundJohan Rosenblom

Walter Naeslund. Foto: Resumé.

Honesty tog över efter Scholz & Friends, men nu avbryts samarbetet efter kort tid. Det meddelar MediaMarkt i ett pressmeddelande.

– Det är naturligtvis tråkigt att samarbetet avbryts efter så kort tid. Men vi är överens med Honesty om att detta är den bästa vägen att gå. Vi har haft olika syn på kommunikationslösningarna. För att inte tappa fart kommer vi att arbeta med vår inhouse-byrå Red & Blue, säger marknadschef Johan Rosenblom.

Red & Blue är Media Markts internationella inhouse-byrå har basen i München. På byrån finns flera svenska anställda som kommer att ingå i Media Markts kundteam, meddelar MediaMarkt.

– Med vår roll som rådgivare kommer ett ansvar att ha en tydlig åsikt. I det här fallet hade Honesty och Media Markt olika syn på vad som var rätt väg för varumärket, och då måste vi ta vårt ansvar och snabbt lämna över till någon bättre lämpad så att vi inte förlorar tid. Snabba och tydliga processer har alltid varit en viktig del av Honesty och kommer fortsätta vara det, säger Walter Naeslund, vd på Honesty.

Parterna har inga kommentarer utöver det som står i pressmeddelandet.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.