Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mediebyrå köper reklambyrå

Publicerad: 29 september 2008, 08:10

Nowa Kommunikation, som äger mediebyrån Meko och pr-byrån Kom Loss, köper reklambyrån Alsterlund. Därmed går koncernen från 14 till 24 anställda.


Anders Wallqvist. Foto: Tobias Rydergren

– Vi jobbar med många kunder som arbetar integrerat med pr, media och reklam. Det fungerar inte riktigt med outsourcing, säger Anders Wallqvist vd på Nowa Kommunikation.

Alsterlunds grundare Cecilia Alsterlund säljer nu hela sin byrå till Nowa. Samtidigt anställs hon som kreativt ansvarig för den växande koncernen. Rune Nordström som idag är vd på pr-byrån Kom Loss, tar över som vd på Alsterlund.

Alsterlund är en reklambyrå som har både ateljé och produktion inhouse. Dessutom har byrån utvecklat ett onlineverktyg som används av många fastighetsmäklare.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.