onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Medienomineringarna i svenska Young Lions

Publicerad: 16 maj 2012, 10:34

Här är de nominerade reklamtalangerna i mediekategorin för svenska uttagningen till Young Lions i Cannes.
Vinnarna koras den 5 juni.

Ämnen i artikeln:

Young LionsYoung Lions SwedenReklam

MH

Magnus Helander


Här är de team som är nominerade i Young Lions Sweden, kategori Media.

Young Lions är en del av världens största reklamtävling Cannes Lions, där kreatörer under 28 år tävlar.
Vinnarna  i den svenska uttagningen får åka till Cannes i juni och tävla mot de  andra finalisterna från övriga världen.

Tävlingen är uppdelad i tre kategorier: cyber, print och  media och gick ut på att skapa en kampanj för Svenska  Livräddningssällskapet (SLS) och Simborgarmärket enligt en given brief.

Nominerade för Young Lions Sweden i kategori Media är:

Christofer Weider, frilans och Gustav Johansson, The Fan Club
Bidrag: Nya Simborgarmärket
Simborgarmärket  is a classic symbol for the ability to swim and for water safety.  Sadly, the number of people buying the actual pin is declining. That's  why Svenska Livräddningssällskapet wants to modernize the image of  Simborgarmärket. But there is a problem: A pin that no one is wearing,  isn't very modern.
Se bidraget här.

Lisa Hågeby och Andrea Andersson, Beckmans Designhögskola
Bidrag: Rädda livet på en vän
För  25 kronor kan man ge bort ett simborgarmärke till någon man bryr sig  om. Man betalar enkelt genom sin mobil och ett SMS skickas till vännen.  För att lösa ut sitt märket måste man simma 200 meter. SLS samarbetar  med Sveriges kommuner så att man får komma in i simhallar gratis mot  uppvisning av en kod som kommer i sitt SMS.
Se bidraget här.

Nils Westgårdh och Herman Vieweg, Academy of Art University
Bidrag: Swimmers Lounge
By  creating something that would be attractive to our target group, and  placing it where they would have to swim 200 meters to participate, we  make Simborgarmärket seem both hip and relevant.
Se bidraget här.

Juryn har bestått av:
- Mia Clase (ordförande), executive creative director McCann Stockholm
- Lars Holthe, art director Åkestam Holst
- Amanda Koutra, vd Carat
- Fredrik Simonsson, creative director DDB Stockholm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev