Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Medierna granskar modepressens smygreklam

Publicerad: 13 mars 2009, 15:24

SR:s Medierna granskar i helgens program annonsförsäljningen i modepressen.
Men inga titlar utpekas i programmet och alla uttalar sig anonymt.
– Det var helt enkelt omöjligt att få folk att ställa upp, säger Lars Truedsson, redaktör för Medierna.


Ett flertal personer kommer dock att anonymt vittna om en utbrett fenomen där både säljavdelning och redaktion samarbetar för att gå annonsörens krav till mötes.
– Men vi har inte kartlagt omfattningen utan kommer snarare att föra en diskussion om fenomenet. Vi har bland annat pratat med Mona Johansson på Damernas Värld, säger Lars Truedsson.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.