Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Medietätt i Hemfrids nya kampanj

Publicerad: 28 Augusti 2015, 10:50

Den här veckan börjar Hemfrids nya reklamkampanj visas på Youtube. I filmerna berättar Ann Söderlund, Amelia Adamo och David Sundin vad de skulle göra med sin tid om Hemfrid tog hand om städningen.


Ämnen i artikeln:

Amelia AdamoDavid SundinReklamkampanjHemfridreklamkampanjerPerfect Day MediaAnn Söderlund

– Vi vet att tidsbrist är den vanligaste anledningen till att köpa Hemfrids tjänster. Vi ville göra något roligt kring tidsjakten och vad man kan göra i stället för att städa, säger Frida Koff, varumärkes- och kommunikationsansvarig Hemfrid i ett pressmeddelande.

Hemfrid har under 2015 lanserat en ny grafisk profil, en ny hemsida och nu tre nya reklamfilmer som framförallt kommer att visas på webben. I filmerna pratar medieprofilerna Ann Söderlund, Amelia Adamo och David Sundin om vad det kan innebära att ta hjälp i hemmet.

– Många har svårt att få tiden att räcka till för jobbet, barnen och hemmet. Genom att ta hjälp kan fler få ihop sitt livspussel, säger Maria Andersson, vd Hemfrid i en kommentar

Reklamfilmerna har tagits fram i samarbete med Perfect Day Media. Under hösten 2015 kommer ytterligare filmer att produceras och lanseras för att marknadsföra Hemfrids nya miljömärkta städprodukter.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.