Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Medlemmarna gör Friskis&Svettis kampanj

Publicerad: 17 januari 2013, 07:53

I december uppmanade Friskis&Svettis i Stockholm sina medlemmar att lägga upp träningsbilder på Instagram under hashtaggen #friskissthlm. Nu används bilderna i en kampanj där varje enhet blir unik.


Ämnen i artikeln:

VoltFriskis & Svettis

– Vi hade över 1400 bilder i början av januari, så det blev ett jäkla jobb
med att välja ut bilder till kampanjen. Ett riktigt lyxproblem, säger
Staffan Marmolin, marknadschef på Friskis&Svettis Region Stockholm.

Bilderna kommer att förekomma på utomhustavlor, i lokaltrafiken, i
print, på rulltrapsserier samt på webben från vecka 2 till och med 5 i
Storstockholm. De 60 utomhustavlorna får en unik bild, och varje förening annonserar med en bild från just sin anläggning i lokalpressen.

– Förhoppningsvis ser du en ny bild varje gång du stöter på kampanjen,
och varje gång är det en bild tagen av våra medlemmar från någon av
anläggningarna i Region Stockholm. Lite som en fotoutställning över
hela stan Vi ville att Friskis&Svettis, som ägs av sina medlemmar, skulle visas på ett äkta sätt, och det blir inte mer på riktigt än så här. Att fota poserande modeller i träningskläder säger väldigt lite om hur det egentligen ser ut, här får de som tränar själva visa Friskis&Svettis på sitt sätt, säger Staffan Marmolin.

Kampanjen är framtagen av Volt, Friskis&Svettis Stockhlms reklambyrå sedan 2011.


– Det har varit otroligt roligt att göra den här kampanjen. Man märker att de som tränar på Friskis&Svettis verkligen gillar sin förening, och vi har fått ett fantastiskt gensvar. Det har kommit in väldigt mycket bilder på kort tid och de vi varit i kontakt med har varit väldigt peppade. Kampanjen visar verkligen Friskis&Svettis på riktigt, säger Louise Wallgren, produktionsledare på Volt.  

Hashtaggen #friskissthlm fortsätter att samla bilder på Instagram. Nu har kampanjbilderna även börjat få ytterligare spridning. Både annonserna som fotas och delas, men även spridning från kampanjsajten där besökarna själva kan göra ett bidrag till kampanjen. På kampanjsajten kan besökarna även se alla medlemmarnas bilder.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltFriskis & Svettis

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.