Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Medstop

Publicerad: 2 oktober 2011, 19:39

Joachim Nielsen, chef för marknad och etablering på Medstop, är nominerad i apotekskategorin i Resumés tävling Sveriges 101 bästa marknadschefer.


Joachim Nielsen. Foto: Pressbild.

Hur har det här året varit för er?
– Intensivt och lärorikt, många saker på en och samma gång.

Vad är du mest stolt över det senaste året?
– Det är de små förändringarna, de små sakerna som görs i det lilla som kanske inte syns direkt, det är det som kommer göra den stora skillnaden till slut.

Annars är det:

Att vi får våra medarbetare att förstå och tycka om det vi gör, hur vi gör det och varför vi gör det.

Våra egna produkter som vi är stolta över och som motas väl av våra medarbetare och kunder.

Att kunderna tycker om våra apotek, som vi är och som vi säger receptapoteket medstop, och som de ser ut när vi förnyar dem.

Du är chef för marknad och etablering. Vilka styrkor finns med att kombinera de här områdena?
– Vi är ett litet kontor med ganska få människor, det en styrka att sitta på kunderbjudandet, läget (lokalt var vi finns) och lokalen (hur våra apotek ser ut och förnyas). För oss är våra apotek viktigast, det är vår viktigaste marknadsplats, det är en styrka.

Hur ser framtiden ut för er?
–Vi känner en stor respekt och ödmjukhet inför denna omreglering, mycket är fortfarande nytt, vi har en plan och jobbar vidare med den. Men vi kommer behöva bli bättre på alla plan och det kommer vi bli.

Resumé utser för sjätte året Sveriges 101 bästa marknadschefer. Priset delas ut under en gala på Grand Hôtel i Stockholm 24 oktober. Läs mer om priset och galan här.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.