Reklam
Medvind för BerntzonBylund
Publicerad: 23 februari 2011, 15:51
Drygt tre år sedan starten. Nu har BerntzonBylund ordentlig medvind. På ett bräde har byrån fått in fyra nya kunder, inom fyra olika segment.
TM
Tero Marjamäki
truetrue2020-02-01T16:50
Hans Bylund & Joachim Berntzon.
BerntzonBylund rivstartar 2011 med fyra nya kunder i bagaget. De nya kunderna spänner från hotell, till liv- och pensionsförsäkringsfrågor.
Bland nya kunder räknas bland annat Rica Hotels där man hjälper till att lansera ett nytt hotell i Göteborg.
– Det blir en hel kommunikationsstrategi och utveckling av ett koncept med pr, print och annan mer klassisk annonsering. Lanseringen har tyngdpunkten i höst, säger vd Joachim Berntzon.
En annan ny kund är mjukvaruföretaget Softone, som säljer onlinebaserade ekonomisystem.
– Här handlar det om en mer renodlad kampanj.
Även finska spritjätten Aaltia kan nu räknas in bland kunderna. Uppdraget fokuserar kring deras vinmärke Two Oceans.
Duon har i många år arbetat med kommunikationsrådgivning för fond- och pensionsbolaget Robur, nu kan byrån även införliva Nordea Liv och Pension, ett dotterbolag till bankjätten Nordea.
Vad betyder uppdragen för er?
– Att det ser ut att bli ett stabilt och bra 2011. Det är så klart jättebra för byrån, och extra roligt att de fyra uppdragen är så olika typer av kommunikation, en blandning av discipliner. Vi håller också på och söker flera nya medarbetare, som en senior projektledare, copy och produktionsledare.
Fakta
I fjol omsatte BerntzonBylund 22 899 000 kronor, resultatet landade på 970 000. I dag är man tolv personer på byrån.