Reklam
Meet Graham-parody gör narr av reklambranschen
Publicerad: 17 oktober 2018, 09:28
Foto: Skärmdump
Den australiensiska byrån Cummins & Partners har tagit fram en egen version som visar hur en människa ska vara konstruerad för att överleva i reklambranschen.
AH
Alex Hartelius
Förra året tog den prisbelönta byrån Clemenger BBDO fram den hyllade kampanjen "Meet Graham", för att belysa trafiksäkerheten i Australien.
Graham är resultatet av en människa som är konstruerad för att överleva en trafikolycka i låg hastighet. Kampanjen gav Clemenger BBDO ett Grand Prix i Cyberkategorin under Cannes Lions 2017. Mer om "Meet Graham"-projektet hittar du här:
Ett år senare lever kampanjen vidare som inspiration till andra kreatörer. Den australiensiska byrån Cummins & Partners har tagit fram en egen version som visar hur en människa ska vara konstruerad för att överleva i reklambranschen. Parodin "Meet Grant" porträtterar en medelåldersman som till det yttre ser rätt vanlig ut, men som skapats för att hantera långa timmar, självförvållad stress och svår alkoholism.
"Meet Grant" har tagits fram inför tävlingen "Melbourne Advertising & Design Clubs Stars Creative Showcase". Filmen hittar du här: