Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Melodifestivalen drar igång varumärkeskampanj

Publicerad: 11 februari 2008, 13:17

Melodifestivalen började i lördags med den första deltävlingen i Göteborg. En start som lockade hela 3 240 000 tittare, enligt MMS. Nu i veckan startar en kampanj för festivalen. Den är signerad Åkesson och Curry, som även gör festivaltidningen.


En av tre affischer i reklamkampanjen för Melodifestivalen.

Kampanjen består av tre affischer baserad på tre teman: musik, ljus och färg. Copyn är sparsmakad och utgörs bara av sändningstiden.

Kampanjen kommer att gå utomhus i hela landet fram till finalen den 15:e mars.

Arbestgrupp Åkesson & Curry: projektledare David Hollertz, ad Johan Eriksson, Fredrik Harkén och Daniel Rösth, produktionsledare Karin Andersen, set designer Niklas Lund/Magnolia, foto Emil Larsson/Adamsky.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.