Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Mental styrka i fokus när Renault sponsrar En svensk klassiker

Publicerad: 13 November 2017, 09:47

Som del av sitt sponsorskap av En svensk klassiker låter Renault tävlingsdeltagare testa sin mentala styrka genom att styra en bil – med ren viljekraft. Kampanjen är framtagen av Edelman Deportivo.


Ämnen i artikeln:

ReklamEdelman DeportivoRenaultVasaloppet

Renault har under flera år sponsrat tävlingen En svensk klassiker där deltävlingarna Vasaloppet, Vansbrosimmet, Vätternrundan och Lidingöloppet ingår. Förra året valde man att aktivera sponsorskapet genom att tipsa deltagarna om små knep för att ta sig igenom de fyra deltävlingarna.

I år har man i sponsorskapet valt att lägga fokus på mental styrka. För att visa på vikten av just den mentala styrkan har man teamat ihop sig med hälsoinspiratören och föreläsaren Jonas Colting. Tre tävlingsdeltagare har under hösten tränat hjärnmusklerna med stöd av Colting och i sluttestet fick de styra Renaults nya bilmodell Kadjar med hjälp av så kallade Emotiv-headsets. Headsetet läser av deltagarnas hjärnvågor som sedan översätts till svängar och accelereringar i bilen.

– Med den aktiva livsstil som klassikerdeltagarna har spelar bilen en viktig roll som träningspartner, som gör det möjligt att ta med oss all utrustning, vart vi än ska. Klassikerloppen kräver enorm styrka, och som partner vill vi hjälpa de tiotusentals som förbereder sig för En Svensk Klassiker att nå bättre resultat genom att träna kroppens viktigaste muskel – hjärnan. Därför låter vi ett antal klassikerdeltagare träna sin mentala styrka till en sådan nivå att de till slut kan styra en bil tillsammans, med enbart viljans kraft, säger Annelie Söderberg, marknadsansvarig på Renault.

Sponsorskapet har även aktiverats med en rad influencers som Aron Anderson och Petra Månström.

Kampanjen är framtagen av Edelman Deportivo.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.