Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mer släpper ny "Älska"- kampanj

Publicerad: 2 april 2008, 08:54

Coca Colas varumärke Mer släpper två nya smaker: krusbär och hallon/svartvinbär. Lanseringen sker med hjälp av en ny reklamkampanj på temat ”Älska Mer” signerad Storåkers McCann.


Totalt har Storåkers McCann tagit fram två nya filmer åt Mer som har premiär på måndag. Tv är huvudmedia för kampanjen men den kommer även att synas i print, utomhus samt på internet.

– Förra året gjorde vi en kärlekshistoria som vi berättade från två olika sidor, en tjejs och en killes. Allt byggde på ett missförstånd. Nu fortsätter vi med samma berättarteknik. I den här historien är det ett par som sitter på en strand. De är nyfikna på varann men lite osäkra. På andra sidan finns en grupp änglar som får parets kärlekshistoria att utvecklas. Änglarna blir en symbol för hur Mer påverkar kärleken på ett positivt sätt, säger Philip Berman, projektledare på storåkers McCann.

De två filmerna, med paret och änglarna, överlappar varandra till cirka 20 procent. Filmerna visar samma historia fast från två olika vinklar.
– Mer vill sprida glädje åt alla och med den här kampanjen visar vi att Mer blir som en katalysator i deras förhållande. Mer är en kärleksdryck och det är det som konceptet lyfter fram på olika sätt, säger Philip Berman.

Reklambyrån har samarbetat med Mer sedan 2004. Älska Mer var konceptet som Storåkers pitchade med och nu tar byrån och Mer det ytterligare ett steg. Kampanjen kommer att gå under hela 2008.
Kampanjens målgrupp är tonåringar till människor i 30-årsåldern.

Mer/Coca Cola Nordic

Byrå: Storåkers McCann
Arbetsgrupp: Mitte Blomqvist ad, Mia Cederberg copy, Philip  Berman projektledare, Malin Almqvist/Lisa Rådberg produktionsledare, Maria Widemar byråproducent, Ylva Krantz originalare
Produktionsbolag: Flodellfilm
Regissör: Tomas Jonsgården
Producent: Magnus  Åkerstedt

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.