Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 November 2012, 12:43
Den tyska biltillverkaren Mercedes-Benz letar efter samarbetspartners för digital produktion på den svenska marknaden. Detta eftersom ANR saknar den digitala kompetens som företaget vill ha.
Mercedes-Benz är på byråjakt. Biltillverkarens svenska bolag med säte i Malmö samarbetar i dagsläget med ANR i Stockholm, men vill komplettera med en renodlad digital partner för produktion. Nu börjar man sondera terrängen.
– Vi känner att vi vill bli mer effektiva på den digitala sidan. Detta eftersom ANR delvis saknar den digitala kompetens som företaget vill ha när det kommer till produktion, säger, Petra Remse Indebetou digital kommunikationsspecialist på Mercedes-Benz till Resumé.
Mycket av den digitala kommunikationen för Mercedes-Benz produceras från huvudkontoret i Stuttgart. För lokal digital marknadsföring lägger ANR ut produktionsuppdraget på mindre digitala aktörer.
– När de lägger ut uppdragen blir allt större, mer komplicerat och dyrare, säger Petra Remse Indebetou.
Mercedes-Benz kommer att fortsätta att samarbeta med ANR och söker därför en samarbetspartner helt nischad på digital produktion.
– Vi vill inte att det ska uppstå någon konkurrenssituation. Det är ganska bra att ANR inte har hela den digitala kompetensen som vi
behöver. Då kan de båda byråerna arbeta mot olika mål, säger Petra Remse Indebetou.