Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Meriterad mediesäljare tar över på Fotografiska

Publicerad: 3 April 2014, 12:31

Helena Rex.

Foto: Fotografiska.

Helena Rex blir ny försäljningsdirektör på Fotografiska. Hon har tidigare varit försäljningschef på Schibsted-ägda Aftonbladet och Svenska Dagbladet och även vd för Jobb 24.


Ämnen i artikeln:

Per Broman

De två fotointresserade entreprenörerna Jan Broman och Per Broman öppnade Fotografiska i maj 2010.

Bolaget har växt från 3 till 150  anställda och bolaget utsågs till Årets Gasell under förra året.

Företagets vd, Anna Berggren, hoppas nu utveckla nya intäktskällor med hjälp av den nya försäljningschefen Helena Rex.

–  Det finns en dold skatt på Fotografiska i Stockholm. De flesta  upptäcker museet för fotoutställningarna, men jag lärde känna huset  genom att jag har arrangerat events där, säger Helena Rex i en  kommentar.

Hon har inte bara varit försäljningschef inom bolag  Aftonbladet och SvD, utan även arbetat med hotell- och  restaurangverksamhet under ett decennium.

Helena Rex har också varit vd för eventbolaget Contrast och kommer närmast från en roll som vd för Steve Perryman Sport Travel.

–  Fotografiska är varken ett vanligt museum eller en vanlig  konferensanläggning, det är en inspirerande mötesplats där det går att  anordna allt från små till stora konferenser och events i en mycket  kreativ miljö, säger Helena Rex i en kommentar.

Just event- och konferensverksamheten blir ett av huvudområdena för Helena Rex.

–  Vi tar nu ett samlat grepp kring all försäljning. Vi har en fantastisk  produkt som vi kan paketera ännu bättre, säger Anna Berggren i en  kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Per Broman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.