Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

MFF tar ut segern i förskott

Publicerad: 1 Oktober 2010, 10:01

Årets allsvenska blir en strid in i det sista. Ändå är MFF säkra på ett 16:e guld och ska fira med en Malmökilt som släpps i december. Kilten är registrerad hos International Tartan Index och presenteras med en stor reklamkampanj.


Ämnen i artikeln:

MFFRöjning

För att visa på MFF:s 100-åriga historia kommer bara äldre modeller användas i kampanjen. Här Sally, 90, Göran, 43, och Margit, 84.

Byrån Röjning ligger bakom tygmönstret som används till kilten och kampanjen som ska lansera den. Själva mönstret har funnits i två år men ska nu för första gången användas i en klädkollektion, som inte bara omfattar kiltar.
– Skjortor, slipsar, rullgardiner, badlakan. Det blir en hel kollektion, säger Göran Broberg på Röjning.

Kollektionen kommer säljas genom MFF.

Scottish Tartans Authority har granskat och godkänt tygmönstret, ett så kallat tartanmönster, som kilten är gjord av. Den finns i deras register med namnet Malmö Skyblue tartan nr 7010.

Enligt Röjning är idén att förena alla med en koppling till Malmö och färgerna på tyget är en blandning av MFF:s nuvarande och historiska färger.

För att även uppmärksamma MFF:s 100-åriga historia kommer bara äldre modeller användas i kiltkampanjen.

Arbetsgrupp Röjning

Design och Art: Göran Broberg
AD ass: Jakob Eklund
Foto: Daniel Olsén

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

MFFRöjning

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.