Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Miamis pizzakampanj för Häcken

Publicerad: 9 april 2009, 09:13

BK Häcken tog hjälp av gerillabyrån Miami. Målet var att hitta ett sätt att nå nya supportrar. Resultatet blev en kampanj med fokus på pizzor.


Ämnen i artikeln:

Miami Guerilla Agency

Kanalen för kampanjen ”Bakar för Hisingen” blev den lokala pizzerian. Målet är att locka fler besökare till hemmaarenan Rambergsvallen. Totalt 15 stycken pizzerior deltar i kampanjen och 15 000 pizzalådor har specialdesignats i gult och svart för Häckens räkning.

– På Hisingen finns samma grogrund som i Manchester och Liverpool. Vår publik består till stor del av folk ur de lägre sociala skikten, på Rambergsvallen trängs motsatsen till de som sitter på de ombonade arenornas vip-läktare. Med kampanjen söker vi folk som är passionerade, Hisingsbor som älskar riktig fotboll men som kanske har lagsympatierna kvar i sitt gamla hemland. Och vi vet att vi når dem bättre med pizza än caviar, säger Alexander Bergström, marknadsansvarig på BK Häcken, i en kommentar.

Kampanjen, som startade i veckan, kommer att gå under april månad.

Lådorna innehåller en fribiljett som gäller för matchen mellan BK Häcken och Halmstad BK, som spelas 5 maj på arenan.

Kampanjen ska få målgruppen att känna lokalpatriotism och det temat kommer Miami att jobba vidare med i kommande kampanjer.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Miami Guerilla Agency

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.