Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Microsoft censurerar sin egen kampanj

Publicerad: 3 December 2015, 11:21

Orden försvinner när du scrollar i artikeln.

Orden maskeras när du försöker läsa native-annonsen hos Di Digital. Microsoft vill skapa "spionkänsla" tillsammans med JMW.


Ämnen i artikeln:

MicrosoftJMWDi Digital

När Microsoft lanserar sina nya Lumia-telefoner med ögonscanning görs det i ett native-samarbete med Di Digital.

– Vi vill skapa intresse för våra nya telefoner som är utrustade med ögonskanning för inloggning, vilket bidrar till en säkrare smartphone. Tillsammans med Di Digital har vi skapat en nativelösning som kommunicerar budskapet på ett oväntat och effektivt sätt, säger Niklas Trieb, marknadsansvarig för Lumia på Microsoft.

– Jag tror att våra läsare tycker att det är roligt när det händer något speciellt på sajten, de uppskattar i alla fall vår 404-sida, som vi skapade inför sajtlanseringen. Vårt fokus är att skapa en samlingsplats för riktigt bra innehåll för alla de som vill lära sig mer om startups, tech och digital utveckling, säger Turid Synnermark, affärsansvarig för Di Digital.

Kampanjen är utformad av Microsoft och Di Digital i samarbete med JMW och innehållet har producerats av Brand publishing.

Se annonsen här.

Mika Wallgren

Ämnen i artikeln:

MicrosoftJMWDi Digital

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.