Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Microsofts nya reklamattack på Apple

Publicerad: 6 April 2009, 15:24

– Jag vill inte betala för varumärket. Jag vill betala för datorn. Crispin Porter + Bogusky och Microsoft går till en ny reklamattack mot Macanvändarna.


The Laptop Hunter strikes again!
Pris är viktigare än varumärke i finanskrisens USA.
Crispin Porter + Bogusky har denna gång skapat en film där man skickar studenten Giampaulo på jakt efter den bästa datorn på marknaden till ett pris av 1500 dollar.

Efter en noggrann vandring i datorbutiken, där han bland annat ratat Mac-datorer för prisets skull, väljer han slutligen en HP.

– Den är så sexig. Men jag vill inte betala för varumärket. Jag vill betala för datorn, säger Giampaulo när han mönstrar en Mac.

Och programenligt rasar förstås redan Mac-användare på bloggar runtom i världen.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.