Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 april 2009, 15:24
– Jag vill inte betala för varumärket. Jag vill betala för datorn.
Crispin Porter + Bogusky och Microsoft går till en ny reklamattack mot Macanvändarna.
The Laptop Hunter strikes again!
Pris är viktigare än varumärke i finanskrisens USA.
Crispin Porter + Bogusky har denna gång skapat en film där man skickar studenten Giampaulo på jakt efter den bästa datorn på marknaden till ett pris av 1500 dollar.
Efter en noggrann vandring i datorbutiken, där han bland annat ratat Mac-datorer för prisets skull, väljer han slutligen en HP.
– Den är så sexig. Men jag vill inte betala för varumärket. Jag vill betala för datorn, säger Giampaulo när han mönstrar en Mac.
Och programenligt rasar förstås redan Mac-användare på bloggar runtom i världen.
Peter Willebrand