Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Mikz i samarbete med tredje hamburgerkedjan på raken

Publicerad: 11 Januari 2013, 08:40

Nytto- och lojalitetsappen Mikz ska låta sina kunder ta del av Max-erbjudanden under hela 2013. Kampanjen inleds med att kunderna erbjuds en cheeseburgare för fem kronor. Detta är Mikz tredje hamburgerkedja man samarbetar med.


Ämnen i artikeln:

Burger KingMaxMikz

Resumé har tidigare berättat hur McDonalds och Burger King hjälpt  mobilappsbolaget Mikz att hålla ett releaseparty vid Centralstationen i  Stockholm.

Besökarna bjöds på Big Mac från McDonalds och veckan efter cheeseburgare från Burger King.

På frågan om varför man valde att samarbeta med både McDonalds och Burger gav Mikz vd Christer Björk svaret:
– Det är två starka varumärken som tilltalar många, och kan hantera ett event av denna kalibern, säger han.

Nu fortsätter alltså Mikz på hamburgerspåret genom att inleda ett samarbete med Max.

Mikz ska komma med erbjudanden under hela året.  Den första delen av kampanjen innebär att alla Mikz-användare kan köpa en cheeseburgare för fem kronor.

Resumé har tidigare berättat att Dan Olofsson-ägda Mikz har träffat ett tvåmiljonersavtal med Hybris Empire våren 2012.

Hybris uppdrag går ut på att lägga upp säljstrategier, prissätta tjänster och sälja in detta. Hybris vd Peo Persson ser inga problem med att man jobbar med flera hamburgerkedjor samtidigt - just nu jobbar man även med Burger King:

– Då Mix är en mobil marknadsplats ser jag inga problem med att många aktörer inom samma segment figurerar på vår marknadsplats. Mikz affärsidé går ju ut på att följa varumärken som man gillar och därför vill vi ju samla in så många varumärken som möjligt, säger han.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Burger KingMaxMikz

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.