Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Milda makter vilka toppuppdrag

Publicerad: 9 november 2011, 15:12

INGO, som i dag jobbar med Unileverprodukterna Flora och Lätta, utökar margarinstallet när de, efter pitch, har tagit hem även Milda, som tidigare låg hos Lowe Brindfors. Byrån tar även hem Motorola, som ger sig i in i matchen om smarta mobiler.


I våras gick Uni­lever och margarintillverkaren Milda ut i
pitch. Fyra byråer bjöds in, där briefen var att presentera såväl en
strategisk som en kreativ syn på uppdraget. INGO drog det längsta
strået.

– Vi är jävligt glada, om jag ska vara ärlig. Milda har historiskt
sett varit ett av de riktigt stora varumärkena, och har en väldigt fin
annonstradition som vi vill ta vidare.

– Dessutom var Milda en av få aktörer som tidigare lärde folk att laga
mat. Vi ser stora möjligheter i att utveckla varumärket, säger Sten
Andersen, vd på INGO.

Vilka strategier som Milda och INGO hittills har kommit fram till, kan
Sten Andersen ännu inte berätta. Den nya kunden innebär dock att INGO, utöver att lösa varumärkesuppdragen för Milda, Flora och Lätta även kommer att vara bollplank för Uni­lever vad gäller kategorifrågor för
margarin.

Hur mycket är kontot värt?
– Det är svårt att säga eftersom vi tittar på att göra avtal som
omfattar samtliga uppdrag inom margarinsegmentet. Det är mycket
möjligt at vi landar i en uppgörelse som tar hela biten. Men, det är
så klart en stor kund. Mer precis än så kan jag inte vara.
INGO har även tagit hem mobiltillverkaren Motorola, med uppdrag att på
allvar etablera varumärket som ledande inom smarta mobiler på den
nordiska marknaden. Två nya lanseringar i Motorola DEFY+ och Motorola RAZR, ska ske före årsskiftet.

– Är det någon bransch där det sker utveckling så är det i den där
Motorola verkar. Det är där man ska vara som byrå, säger Sten
Andersen.

Amina Djemili

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.