Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Miljökämpar frontar Replays kampanj

Publicerad: 13 juni 2014, 11:31

Två riktiga miljöaktivister är ansiktena utåt för Replay Laserblast L.I.F.E, ett skonsamt miljövänligt alternativ till dagens olika tvättekniker på jeans.


Den norskfödda modellen och skådespelaren Aleksandra Orbeck-Nilssen är ansiktet utåt för damkampanjen. Hon har startat www.nanofasa.com och är en ledande talesperson för afrikanska miljöfrågor runt om i världen.

I herrkampanjen syns norrmannen Enok Groven som grundat bloggen Fashion Against Climate Change som är en viktig plattform där miljöfrågor med stor betydelse för modeindustrin diskuteras.

Det som gör Replay Laserblast L.I.F.E annorlunda är att tekniken bakom Laserblast är energisparande och reducerar vattenkonsumtionen med 85 procent och är ett skonsamt miljövänligt alternativ till dagens olika tvättekniker på jeans.

– Miljöaktivister är hjältarna i den moderna världen. I stället för att tala om abstrakta ideal agerar de, orädda för konsekvenserna. Den andan av engagemang och åtagande till miljöåtgärder speglar av Replay's DNA. Under hela vår historia har vi alltid fokuserat på innovativ design och Laserblast L.I.F.E kollektionen är en förlängning av detta okontroversiella tankesätt, säger Matteo Sinigaglia, vd på Fashion Box S.p.A som äger märket.

Kampanjen kommer att lanseras den 16 juni på Replay's hemsida och sociala kanaler.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.